Yabancı Türkiye’de Gayrimenkulünü Satarken Satış Süreci Nasıl İlerliyor?
Yabancı birisi Türkiye’de bulunan gayrimenkulünü satmak isterse resmi süreç nasıl işliyor konusuna son 3 hafta ciddi mesai harcadım çünkü çalıştığım bir rezidans dairesini satma aşamasına gelmiştik.
Yabancı birisi Türkiye’de bulunan gayrimenkulünü satmak isterse resmi süreç nasıl işliyor konusuna son 3 hafta ciddi mesai harcadım çünkü çalıştığım bir rezidans dairesini satma aşamasına gelmiştik.
En başta şunu söylemek isterim, resmi satış başvurusu ve sonrası hiç de zor ve karışık değil. Sadece neler yapmanız gerektiğini bilmeniz gerekiyor.
Öncelikle Webtapu / Yabancılar kısmından satıcı kaydını yapmak gerekiyor. Bunun için sonu gmail ile biten bir mail adresi ve Türkiye kayıtlı cep telefonu gerekiyor.
Belediyeden güncel rayiç bedelini almak gerekiyor.
Satıcı kimlik formunu doldurup bir adet vesikalık fotoğrafı eklemek gerekiyor, son olarak da ıslak imza.
Satıcının konuştuğu dilde adliye onaylı tercüman da satışta hazır bulunması gerekiyor.
Güncel vergi numarasını dijital vergi dairesinden almak gerekiyor.
Satıcının Türkiye’de bulunduğu bir adresi ikametgah adresi olarak başvuru sürecinde belirtmek gerekiyor.
Bütün evrakları webtapu sistemine yükleyerek resmi başvuruyu yapmak gerekiyor.
Tapuda satış günü satıcı pasaport ve ülke kimliğini yanında bulundurması gerekiyor.